![]() |
![]() |
|
Директор: Адреса: Телефони: Електронна пошта: Режим роботи: |
Крайнік Роман Миколайович вул. Погранична, 13 вул. Дмитра Пєтухова, 1/1 вул. 12 Поздовжня, 50-А 47-59-35 (вул. Погранична, 13) Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. з 8-30 до 16-30 години |
28 липня 2022 року сесія Миколаївської міської ради прийняла рішення №13/9 «Про реорганізацію шляхом злиття міського центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональним обмеженням та міського центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю» та створити Комунальну установу «Міський центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю» та затвердила його положення.
Центр забезпечує:
- виконання норм і положень, визначених Конвенцією ООН про права дітей та осіб з інвалідністю (далі–Осіб), Законами України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» та іншими законодавчими актами щодо забезпечення прав Осіб на реабілітацію (абілітацію) з метою їхньої подальшої інтеграції у суспільство;
- створення умов для зменшення та подолання фізичних, психічних, інтелектуальних та сенсорних порушень, запобігання таким порушенням, коригування порушень розвитку, формування та розвиток основних соціальних і побутових навичок Осіб;
- створення умов для запобігання та недопущення дискримінації Осіб, зокрема шляхом забезпечення розумного пристосування;
- проведення (надання) комплексу заходів (послуг) з ранньої, соціальної, фізичної, медичної, психолого-педагогічної реабілітації, професійної орієнтації та трудової реабілітації відповідно до потреб Осіб. Реабілітаційні заходи проводяться виключно на підставі індивідуальних планів реабілітації, складених, зокрема, з метою реалізації індивідуальних програм реабілітації, із залученням до участі в цьому процесі батьків або законних представників;
- розвиток навичок автономного проживання Осіб в суспільстві з необхідною підтримкою, формування стереотипів безпечної поведінки, опанування навичок захисту власних прав, інтересів і позитивного сприйняття себе та оточуючих;
- підготовку батьків або законних представників Осіб до продовження (в разі потреби) реабілітаційних заходів поза межами Центру;
- проведення заходів (надання послуг), зокрема з професійної орієнтації, визначення можливостей Осіб для подальшого професійного навчання, майбутньої трудової діяльності та, за можливістю, проведення заходів з опанування Особами трудових навичок, визначення їхніх можливостей;
- оперативне коригування (в разі потреби) індивідуальних планів реабілітації Осіб у частині зміни обсягів, строків і черговості проведення реабілітаційних заходів;
- співпрацю з реабілітаційними, освітніми, медичними, науковими підприємствами, установами, організаціями та громадськими об’єднаннями.
Центр в разі потреби та в межах фінансових можливостей забезпечує на безоплатній основі транспортним обслуговуванням (в межах адміністративно-територіальної одиниці, на якій він розташований) Осіб, які проходять реабілітацію у Центрі (зокрема перевезення від транспортних вузлів до місця розташування Центру та в зворотному напрямку, місць проведення реабілітаційних та культурно-масових заходів, тощо).
Центр, в межах фінансових можливостей, забезпечує на безоплатній основі харчуванням Осіб, які проходять реабілітацію у Центрі.
З Особами працюють кваліфіковані спеціалісти, які мають вищу педагогічну освіту та посвідчення про курсову перепідготовку в Державній реабілітаційній установі «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Мрія».
У нашому Центрі надаються такі послуги:
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВНИХ ПОРУШЕНЬ
З ВЧИТЕЛЕМ-ЛОГОПЕДОМ ТА ДЕФЕКТОЛОГОМ
Вся логопедична робота направлена на поетапну корекцію мовленнєвих вад:
![]() |
1. Розвиток слухового сприймання, слухової уваги, слухової пам’яті. 2. Розвиток ручної моторики: вправи на статичне відтворення положення пальців рук; вправи на координацію і динамічну організацію рухів. 3. Розвиток мовної моторики: розвиток рухів м’язів обличчя, губ. 4. Розвиток артикуляційних рухів: вправи для розвитку рухів язика, губ, щік. 5. Розвиток мовленнєвого дихання. 6. Корекція порушень звуковимови: - постановка звуків; - автоматизація поставлених звуків, в складах, словах, реченнях, самостійній мові; - диференціація конкретних пар змішуваних звуків. 7. Формування граматичної будови мовлення. 8. Розвиток зв’язного мовлення. |
![]() |
![]() |
![]() |
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ВЧИТЕЛЯМИ-ДЕФЕКТОЛОГАМИ
спрямовані на
- пізнавальний розвиток (ознайомлення дітей з предметами та явищами навколишнього світу);
- логіко-математичний розвиток;
- мовленнєвий розвиток (розвиток фонематичних процесів, слухової уваги, розвиток активного словника, удосконалення лексичних та граматичних засобів мови, розвиток зв’язного мовлення);
- розвиток психічних процесів (сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви), інтелектуальних здібностей через організацію ігрової діяльності;
- розвиток та вдосконалення моторних функцій (дрібної, загальної, артикуляційної);
- засвоєння сенсорних еталонів;
- формування необхідного рівня емоційно-вольової та соціальної зрілості;
Дефектолог планує і здійснює освітню, виховну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають порушення у розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації.
ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ ТА ДІАГНОСТИКА
Психологічна реабілітація – система заходів, спрямованих на відновлення, корекцію психологічних функцій, якостей, властивостей дитини з інвалідністю, створення сприятливих умов для її розвитку та утвердження.
Заходи з психологічної реабілітації у Центрі поділяються на три етапи:
1) психолого-педагогічна діагностика інтелектуальної, емоційно-вольової та комунікативної сфери, розробка рекомендацій та ІПР;
2) психологічна корекція (індивідуальна), психологічне консультування, прогностика.
3) аналіз та оцінка результатів реабілітації.
Всі ці заходи сприяють покращенню емоційно-вольової сфери дитини, пізнавальних здібностей, сенсорного та моторного розвитку, усунення відхилень у поведінці, зниження м'язової напруги.
Психолог використовує в роботі нове сучасне обладнання, а саме:
Інтерактивна підлога – сучасний інструмент, призначений для розвитку або відновлення рухової, інтелектуальної та емоційно-вольової сфери. Контент у формі гри робить виконання завдань невимушеним та захопливим процесом для дітей і дорослих. Заняття з інтерактивною підлогою сприяють розвитку великої та дрібної моторики. Використовуються як індивідуально, так і для малої групи, з корекційною або розважальною метою, як самостійний інструмент або як частина загальної програми залежно від індивідуальних потреб.
Інтерактивна пісочниця Briolight – прилад доповненої реальності, що створює чутливу до рухів людини проекцію на реальний пісок. Сенсор глибини заміряє відстань до реального піску, програма обробляє отримані від сенсора дані, а проектор відображає гори, вулкани, водні та інші віртуальні об’єкти. Дає можливість створювати власноруч ландшафт, виконувати вправи з власним уявним світом, який можна змінити в одну мить. Заняття сприяють загальному розвитку дітей. Ця технологія розвиває предметне та символічне мислення, фантазію, координацію, включає елементи сенсорно-тактильної терапії.
Завдяки новітнім технологіям у дітей висока мотивація та інтерес до занять, які проходять в ігровій формі, створюють легку, невимушену атмосферу, заохочують до взаємодії з дорослими, покращують їх психоемоційний стан.
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОЇ АДАПТАЦІЇ З ВЧИТЕЛЯМИ-РЕАБІЛІТОЛОГАМИ ТА АСИСТЕНТОМ ВЧИТЕЛЯ-РЕАБІЛІТОЛОГА
Соціальна реабілітація сприяє подоланню труднощів у розвитку, засвоєнню побутових та соціальних навичок, розвитку здібностей та інтегруванню у соціальне життя суспільства.
Своєрідність соціальної реабілітації полягає в глибокому індивідуальному підході до кожної дитини і широкому залученні сім’ї в реабілітаційний процес.
На заняттях з вчителем-реабілітологом та асистентом вчителя-реабілітолога діти отримують знання та навички з гігієни, догляду за одягом та житлом.
На кожному занятті досить детально вивчається певний напрямок роботи, враховуючи можливості дитини, де відпрацьовуються навички самообслуговування
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ВЧИТЕЛЕМ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Корекційні заняття з образотворчого мистецтва направлені на розвиток сенсорних відчуттів, дрібної моторики пальців рук, графомоторних навичок, вміння орієнтуватися на площині, уваги, пам’яті, уяви, а також є важливим чинником пізнання навколишнього світу.
Заняття із образотворчого мистецтва включають у себе такі напрямки: малювання, ліплення, аплікація.
Малювання допомагає дитині долати стрес, підвищує впевненість у собі, розвиває уяву та графічні навички, допомагає зосереджуватись та фіксувати увагу, розрізняти кольори та розвивати мозок.
Під час ліплення у дитини розвивається і вдосконалюється почуття дотику обох рук, що сприяє більш точній передачі форми. У процесі ліплення діти вчаться працювати із пластичними матеріалами (пластилін, кінетичний пісок, тісто), виховується акуратність, розвиваються трудові навички і звички: працювати з засуканими рукавами, утримувати робоче місце в чистоті і порядку, ліпити на дощечці, не витирати руки одягом, мити руки після ліплення, прибирати робоче місце та інше.
Саме аплікація розвиває в діток почуття прекрасного, художні навички, орієнтування у просторі та площині. Дитина вчиться гармонійно підбирати кольори, працювати з формами, відтворювати і придумувати різноманітні композиції.
ЗАХОДИ З МЕДИЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЛІКАРЕМ-ПСИХІАТРОМ:
- проведення медичного огляду та тестування дітей та осіб з інвалідністю на основі об’єктивного обстеження, оцінки фізичного, психомоторного розвитку та стану здоров’я вцілому;
- здійснення постійного нагляду та контролю за фізичним, соматичним та психічним станом дітей та осіб з інвалідністю та дітей групи ризику;
- організація та контроль за виконанням санітарно-гігієнічних, протиепідемічних та профілактичних заходів, здійснення санітарно-просвітницької роботи;
- консультування батьків з питань організації оздоровчих заходів, профілактики захворюв
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ФАХІВЦЕМ З ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТЦІЇ ДЛЯ ДОРОСЛИХ
Фізична реабілітація передбачає застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі формування, відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності дітей та осіб з інвалідністю.
Фахівць з фізичної реабілітції здійснює комплексну допомогу вихованцям Центру впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату. Сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному, тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції.
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ЛІКУВАЛЬНО-ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
На заняттях з лікувально-фізичної культури діти відновлюють та компенсують втрачені функції організму, досягають фізичної самостійності та активності.
Результатами занять лікувальною фізкультурою є:
- запобігання деформації опорно-рухового апарату та відставання у зростанні та розвитку;
- поліпшення функціонального стану вегетативних центрів;
- м’яке підвищення стійкості організму до навантажень та несприятливих впливів зовнішнього середовища;
- розвиток координації руху, сили та витривалості;
- активізація дихання та кровообігу;
- покращення настрою та емоційного тонусу.
Центром на безоплатній основі надаються транспортні послуги особам з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату (перевезення з дому до центру та з центру до дому).
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ПРОФКОНСУЛЬТАНТОМ
ТА ОРГАНІЗАТОРОМ КУЛЬТУРНО-ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
(ДЛЯ ДОРОСЛИХ)
Професійна орієнтація є одним із найбільш важливих напрямів роботи з особами з інвалідністю, який передбачає оволодіння ними певних професійних навичок, виходячи з власних функціональних можливостей та інтересів та ведення господарства.
Заняття з профконсультантом мають профінформаційний характер, проводяться:
- сюжетно-рольові ігри;
- екскурсії та зустрічі з людьми різних професій;
- використовуються різні дидактичні ігри за професіями;
- виготовлення колективних поробок з певної тематики;
Робота організатора культурно-дозвіллєвої діяльності заключається у проведенні майстер-класів, концертів, виховних годин, ігор, творчих годин для відновлення та укріплення сімейних зв’язків між батьками та дітьми.
Окрім того, наш Центр залучає осіб з інвалідністю до різноманітних акцій, концертів, благодійних заходів, флешмобів, конкурсів, що сприяє соціалізації в суспільстві, дає можливість познайомитись з цікавими людьми і як результат – досягти значних творчих висот.
Проходячи реабілітацію в Центрі, жодна особа з інвалідністю не залишається на самоті.
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ФАХІВЦЕМ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ (ДЛЯ ДОРОСЛИХ)
Метою занять із соціально–побутового орієнтування з фахівцем із соціальної роботи (для дорослих) є вирішення проблеми соціальної інтеграції осіб з інвалідністю в сучасне суспільство.
Основні завдання:
- навчання соціально–побутових навичок;
- формування потреби адаптації до умов життя;
- оволодіння навичками соціально–побутового орієнтування;
- оволодіння навичками особистої гігієни, збереження та зміцнення власного здоров’я;
- оволодіння необхідними уміннями та навичками самообслуговування;
- формування умінь і навичок використання засобів зв’язку, транспортних засобів, магазинів, медичної допомоги.
ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ІСТРУКТОРОМ З ПРАЦІ
Іструктор з праці планує та проводить трудову підготовку молоді з інвалідністю з різними фізичними та інтелектуальними порушеннями;
- підбирати ефективну форму та засоби трудової діяльності;
- сприяє розвитку практичних і творчих навичок молоді;
- забезпечувати необхідні умови для праці;
- виховує у вихованців працьовитість, пошану та інтерес до різних видів трудової діяльності, дисциплінованості, акуратності в роботі.
Положення про КУ Міський центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю