КУ «Міський центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю»

квітка  
Директор:

Адреса:



Телефони:

Електронна пошта:

Режим роботи:
Крайнік Роман Миколайович

вул. Погранична, 13
вул. Дмитра Пєтухова, 1/1
вул. 12 Поздовжня, 50-А

47-59-35  (вул. Погранична, 13)

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

з 8-30 до 16-30 години
 

28 липня 2022 року сесія Миколаївської міської ради прийняла рішення №13/9 «Про реорганізацію шляхом злиття міського центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональним обмеженням та міського центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю» та створити Комунальну установу «Міський центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю» та затвердила його положення.

Центр забезпечує:

- виконання норм і положень, визначених Конвенцією ООН про права дітей та осіб з інвалідністю (далі–Осіб), Законами України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» та іншими законодавчими актами щодо забезпечення прав Осіб на реабілітацію (абілітацію) з метою їхньої подальшої інтеграції у суспільство;

- створення умов для зменшення та подолання фізичних, психічних, інтелектуальних та сенсорних порушень, запобігання таким порушенням, коригування порушень розвитку, формування та розвиток основних соціальних і побутових навичок Осіб;

- створення умов для запобігання та недопущення дискримінації Осіб, зокрема шляхом забезпечення розумного пристосування;

- проведення (надання) комплексу заходів (послуг) з ранньої, соціальної, фізичної, медичної, психолого-педагогічної реабілітації, професійної орієнтації та трудової реабілітації відповідно до потреб Осіб. Реабілітаційні заходи проводяться виключно на підставі індивідуальних планів реабілітації, складених, зокрема, з метою реалізації індивідуальних програм реабілітації, із залученням до участі в цьому процесі батьків або законних представників;

- розвиток навичок автономного проживання Осіб в суспільстві з необхідною підтримкою, формування стереотипів безпечної поведінки, опанування навичок захисту власних прав, інтересів і позитивного сприйняття себе та оточуючих;

- підготовку батьків або законних представників Осіб до продовження (в разі потреби) реабілітаційних заходів поза межами Центру;

- проведення заходів (надання послуг), зокрема з професійної орієнтації, визначення можливостей Осіб для подальшого професійного навчання, майбутньої трудової діяльності та, за можливістю, проведення заходів з опанування Особами трудових навичок, визначення їхніх можливостей;

- оперативне коригування (в разі потреби) індивідуальних планів реабілітації Осіб у частині зміни обсягів, строків і черговості проведення реабілітаційних заходів;

- співпрацю з реабілітаційними, освітніми, медичними, науковими підприємствами, установами, організаціями та громадськими об’єднаннями.

Центр в разі потреби та в межах фінансових можливостей забезпечує на безоплатній основі транспортним обслуговуванням (в межах адміністративно-територіальної одиниці, на якій він розташований) Осіб, які проходять реабілітацію у Центрі (зокрема перевезення від транспортних вузлів до місця розташування Центру та в зворотному напрямку, місць проведення реабілітаційних та культурно-масових заходів, тощо).

Центр, в межах фінансових можливостей, забезпечує на безоплатній основі харчуванням Осіб, які проходять реабілітацію у Центрі.

З Особами працюють кваліфіковані спеціалісти, які мають вищу педагогічну освіту та посвідчення про курсову перепідготовку в Державній реабілітаційній установі «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Мрія».

У нашому Центрі надаються такі послуги:

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З КОРЕКЦІЇ МОВНИХ ПОРУШЕНЬ
З ВЧИТЕЛЕМ-ЛОГОПЕДОМ ТА ДЕФЕКТОЛОГОМ

Вся логопедична робота направлена на поетапну корекцію мовленнєвих вад:

логопедична робота01

1. Розвиток слухового сприймання, слухової уваги, слухової пам’яті.

2. Розвиток ручної моторики: вправи на статичне відтворення положення пальців рук; вправи на координацію і динамічну організацію рухів.

3. Розвиток мовної моторики: розвиток рухів м’язів обличчя, губ.

4. Розвиток артикуляційних рухів: вправи для розвитку рухів язика, губ, щік.

5. Розвиток мовленнєвого дихання.

6. Корекція порушень звуковимови:

- постановка звуків;

- автоматизація поставлених звуків, в складах, словах, реченнях, самостійній мові;

- диференціація конкретних пар змішуваних звуків.

7. Формування граматичної будови мовлення.

8. Розвиток зв’язного мовлення.

логопедична робота02
логопедична робота03 логопедична робота04

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ВЧИТЕЛЯМИ-ДЕФЕКТОЛОГАМИ
спрямовані на

інд.заняття.з.вчит.деф03інд.заняття.з.вчит.деф01

- пізнавальний розвиток (ознайомлення дітей з предметами та явищами навколишнього світу);

- логіко-математичний розвиток;

- мовленнєвий розвиток (розвиток фонематичних процесів, слухової уваги, розвиток активного словника, удосконалення лексичних та граматичних засобів мови, розвиток зв’язного мовлення);

- розвиток психічних процесів (сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви), інтелектуальних здібностей через організацію ігрової діяльності;

- розвиток та вдосконалення моторних функцій (дрібної, загальної, артикуляційної);

- засвоєння сенсорних еталонів;

- формування необхідного рівня емоційно-вольової та соціальної зрілості;

інд.заняття.з.вчит.деф02

інд.заняття.з.вчит.деф04

 

 

Дефектолог планує і здійснює освітню, виховну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають порушення у розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації.

  

 

 

ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ ТА ДІАГНОСТИКА

психокорекція.та діагностика01психокорекція.та діагностика02

Психологічна реабілітація система заходів, спрямованих на відновлення, корекцію психологічних функцій, якостей, властивостей дитини з інвалідністю, створення сприятливих умов для її розвитку та утвердження.

 

Заходи з психологічної реабілітації у Центрі поділяються на три етапи:

  

1) психолого-педагогічна діагностика інтелектуальної, емоційно-вольової та комунікативної сфери, розробка рекомендацій та ІПР;

психокорекція.та діагностика03психокорекція.та діагностика04

2) психологічна корекція (індивідуальна), психологічне консультування, прогностика.

3) аналіз та оцінка результатів реабілітації.

 

Всі ці заходи сприяють покращенню емоційно-вольової сфери дитини, пізнавальних здібностей, сенсорного та моторного розвитку, усунення відхилень у поведінці, зниження м'язової напруги.


інтерактивна.підлога01інтерактивна.підлога02

Психолог використовує в роботі нове сучасне обладнання, а саме:

Інтерактивна підлога – сучасний інструмент, призначений для розвитку або відновлення рухової, інтелектуальної та емоційно-вольової сфери. Контент у формі гри робить виконання завдань невимушеним та захопливим процесом для дітей і дорослих. Заняття з інтерактивною підлогою сприяють розвитку великої та дрібної моторики. Використовуються як індивідуально, так і для малої групи, з корекційною або розважальною метою, як самостійний інструмент або як частина загальної програми залежно від індивідуальних потреб.

інтерактивна.пісочница01Інтерактивна пісочниця Briolight – прилад доповненої реальності, що створює чутливу до рухів людини проекцію на реальний пісок. Сенсор глибини заміряє відстань до реального піску, програма обробляє отримані від сенсора дані, а проектор відображає гори, вулкани, водні та інші віртуальні об’єкти. Дає можливість створювати власноруч ландшафт, виконувати вправи з власним уявним світом, який можна змінити в одну мить. Заняття сприяють загальному розвитку дітей. Ця технологія розвиває предметне та символічне мислення, фантазію, координацію, включає елементи сенсорно-тактильної терапії.

Завдяки новітнім технологіям у дітей висока мотивація та інтерес до занять, які проходять в ігровій формі, створюють легку, невимушену атмосферу, заохочують до взаємодії з дорослими, покращують їх психоемоційний стан.

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОЇ АДАПТАЦІЇ З ВЧИТЕЛЯМИ-РЕАБІЛІТОЛОГАМИ ТА АСИСТЕНТОМ ВЧИТЕЛЯ-РЕАБІЛІТОЛОГА

соцпобут.адаптація01соцпобут.адаптація02

 

Соціальна реабілітація сприяє подоланню труднощів у розвитку, засвоєнню побутових та соціальних навичок, розвитку здібностей та інтегруванню у соціальне життя суспільства.

 

Своєрідність соціальної реабілітації полягає в глибокому індивідуальному підході до кожної дитини і широкому залученні сім’ї в реабілітаційний процес.

 

 

соцпобут.адаптація03соцпобут.адаптація04


На заняттях з вчителем-реабілітологом та асистентом вчителя-реабілітолога діти отримують знання та навички з гігієни, догляду за одягом та житлом.

 

На кожному занятті досить детально вивчається певний напрямок роботи, враховуючи можливості дитини, де відпрацьовуються навички самообслуговування



 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ВЧИТЕЛЕМ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

вчитель.отм01вчитель.отм02

 

Корекційні заняття з образотворчого мистецтва направлені на розвиток сенсорних відчуттів, дрібної моторики пальців рук, графомоторних навичок, вміння орієнтуватися на площині, уваги, пам’яті, уяви, а також є важливим чинником пізнання навколишнього світу.



вчитель.отм03
Заняття із образотворчого мистецтва включають у себе такі напрямки: малювання, ліплення, аплікація.

Малювання допомагає дитині долати стрес, підвищує впевненість у собі, розвиває уяву та графічні навички, допомагає зосереджуватись та фіксувати увагу, розрізняти кольори та розвивати мозок.

вчитель.отм04Під час ліплення у дитини розвивається і вдосконалюється почуття дотику обох рук, що сприяє більш точній передачі форми. У процесі ліплення діти вчаться працювати із пластичними матеріалами (пластилін, кінетичний пісок, тісто), виховується акуратність, розвиваються трудові навички і звички: працювати з засуканими рукавами, утримувати робоче місце в чистоті і порядку, ліпити на дощечці, не витирати руки одягом, мити руки після ліплення, прибирати робоче місце та інше.

Саме аплікація розвиває в діток почуття прекрасного, художні навички, орієнтування у просторі та площині. Дитина вчиться гармонійно підбирати кольори, працювати з формами, відтворювати і придумувати різноманітні композиції.

 

 

ЗАХОДИ З МЕДИЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЛІКАРЕМ-ПСИХІАТРОМ:

 медспостереження01


- проведення медичного огляду та тестування дітей та осіб з інвалідністю на основі об’єктивного обстеження, оцінки фізичного, психомоторного розвитку та стану здоров’я вцілому;


- здійснення постійного нагляду та контролю за фізичним, соматичним та психічним станом дітей та осіб з інвалідністю та дітей групи ризику;

медспостереження02

 



- організація та контроль за виконанням санітарно-гігієнічних, протиепідемічних та профілактичних заходів, здійснення санітарно-просвітницької роботи;


- консультування батьків з питань організації оздоровчих заходів, профілактики захворюв

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ФАХІВЦЕМ З ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТЦІЇ ДЛЯ ДОРОСЛИХ

фізреаб.для.дорослих01

фізреаб.для.дорослих02


Фізична реабілітація передбачає застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі формування, відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності дітей та осіб з інвалідністю.


Фахівць з фізичної реабілітції здійснює комплексну допомогу вихованцям Центру впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушена функція опорно-рухового апарату. Сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному, тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції.

      

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ЛІКУВАЛЬНО-ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

лікув.фіз.культура0109.02.21



На заняттях з лікувально-фізичної культури діти відновлюють та компенсують втрачені функції організму, досягають фізичної самостійності та активності.


Результатами занять лікувальною фізкультурою є:


- запобігання деформації опорно-рухового апарату та відставання у зростанні та розвитку;

лікув.фіз.культура02

09.02.20- поліпшення функціонального стану вегетативних центрів;

- м’яке підвищення стійкості організму до навантажень та несприятливих впливів зовнішнього середовища;

- розвиток координації руху, сили та витривалості;

- активізація дихання та кровообігу;

- покращення настрою та емоційного тонусу.

  

 

 

 

Центром на безоплатній основі надаються транспортні послуги особам з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату (перевезення з дому до центру та з центру до дому).09.02.2409.02.25



 

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ПРОФКОНСУЛЬТАНТОМ
ТА ОРГАНІЗАТОРОМ КУЛЬТУРНО-ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
(ДЛЯ ДОРОСЛИХ)

індивід.заняття01індивід.заняття02Професійна орієнтація є одним із найбільш важливих напрямів роботи з особами з інвалідністю, який передбачає оволодіння ними певних професійних навичок, виходячи з власних функціональних можливостей та інтересів та ведення господарства.

Заняття з профконсультантом мають профінформаційний характер, проводяться:

- сюжетно-рольові ігри;

- екскурсії та зустрічі з людьми різних професій;

- використовуються різні дидактичні ігри за професіями;

- виготовлення колективних поробок з певної тематики;

індивід.заняття03Робота організатора культурно-дозвіллєвої діяльності заключається у проведенні майстер-класів, концертів, виховних годин, ігор, творчих годин для відновлення та укріплення сімейних зв’язків між батьками та дітьми.

Окрім того, наш Центр залучає осіб з інвалідністю до різноманітних акцій, концертів, благодійних заходів, флешмобів, конкурсів, що сприяє соціалізації в суспільстві, дає можливість познайомитись з цікавими людьми і як результат – досягти значних творчих висот.

Проходячи реабілітацію в Центрі, жодна особа з інвалідністю не залишається на самоті.

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ФАХІВЦЕМ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ (ДЛЯ ДОРОСЛИХ)

інд.заняття.з.фахівцем.із.соцроботи01інд.заняття.з.фахівцем.із.соцроботи02
Метою занять із соціально–побутового орієнтування з фахівцем із соціальної роботи (для дорослих) є вирішення проблеми соціальної інтеграції осіб з інвалідністю в сучасне суспільство.

Основні завдання:

- навчання соціально–побутових навичок;

- формування потреби адаптації до умов життя;

- оволодіння навичками соціально–побутового орієнтування;

- оволодіння навичками особистої гігієни, збереження та зміцнення власного здоров’я;

- оволодіння необхідними уміннями та навичками самообслуговування;

- формування умінь і навичок використання засобів зв’язку, транспортних засобів, магазинів, медичної допомоги.

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ З ІСТРУКТОРОМ З ПРАЦІ


Іструктор з праці планує та проводить трудову підготовку молоді з інвалідністю з різними фізичними та інтелектуальними порушеннями;

інд.заняття.з.інстр.праці02інд.заняття.з.інстр.праці01- підбирати ефективну форму та засоби трудової діяльності;

- сприяє розвитку практичних і творчих навичок молоді;

- забезпечувати необхідні умови для праці;

- виховує у вихованців працьовитість, пошану та інтерес до різних видів трудової діяльності, дисциплінованості, акуратності в роботі.

 

Положення про КУ Міський центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю

 

Законодавство

  Колегія департаменту 

 

 

Статистична інформація