Начальник управління - Кульбацька Наталія Олександрівна
Юридична адреса : 54017, м. Миколаїв, вул. Захисників Миколаєва, 25/2
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Телефони:
(0512) 47-31-66 - приймальня начальника управління.
(0512) 47-89-20 - начальник відділу соціальних допомог та послуг
(0512) 47-79-05 - начальник відділу з питань ветеранів, внутрішньо переміщених осіб та пільгових категорій громадян
(0512) 47-59-29 - начальник відділу по роботі з особами з інвалідністю
(0512) 47-31-69 - заступник начальника відділу з питань ветеранів, внутрішньо переміщених осіб та пільгових категорій громадян
(0512) 47-73-93 – заступник начальника відділу соціальних допомог та послуг
(0512) 47-59-49 - завідувач сектору автоматизованої обробки інформації
(0512) 47-92-84 або (093)131-94-67 – інформатор-координатор відділу соціаль-них допомог та послуг
(0512) 47-42-42 - завідувач сектору соціального супроводу
(0512) 47-92-84 або (099) 568-77-82 – інформатор-координатор з питань приз-начення житлової субсидії
Режим роботи управління: щоденно (крім суботи та неділі)
Понеділок-четвер з 8.30 до 17.15
п'ятниця з 8.30 до 16.00
обідня перерва з 12.30 до 13.00
В межах своєї компетенції управління соціальних виплат і компенсацій Центрального району здійснює такі функції:
- забезпечує прийом документів від населення на житлову субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого побутового палива;
- правильно та своєчасно приймає документи та призначає соціальні допомоги, які встановлені законодавством;
- приймає документи та призначає державну допомогу сім'ям з дітьми;
- приймає документи та призначає державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям;
- приймає документи та призначає допомогу на догляд за інвалідами І та ІІ групи внаслідок психічного захворювання;
- приймає документи та надає компенсації на догляд за інвалідом І групи або за особами, які досягли 80-річного віку та компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги на професійній та на не професійній основі ;
- приймає документи та призначає державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам;
- приймає документи та призначає державну соціальну допомогу особам, які не мають право на пенсію, та інвалідам;
- приймає документи та призначає тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
- обліковує одержувачів державних допомог як платників страхових внесків до Пенсійного Фонду України;
- призначає компенсації на оздоровлення та продукти харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- збирає, оброблює, систематизує та зберігає інформацію про осіб, які мають право на пільги відповідно до чинного законодавства в межах своєї компетенції;
- здійснює в установленому порядку компенсаційні виплати інвалідам на бензин, технічне обслуговування та ремонт автомобіля, транспортне обслуговування осіб з інвалідністю, а також вартості санаторно-курортного лікування;
- забезпечує санаторними путівками та послугами оздоровлення осіб з інвалідністю, ветеранів війни та інших категорій громадян в установленому порядку за кошти державного та місцевого бюджетів;
- видає посвідчення ветеранам війни, ветеранам праці, особам, на яких поширюється чинність Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
- забезпечує окрему категорію населення допоміжними засобами реабілітації, формує відповідні державні замовлення, веде Централізований банк даних з проблем осіб з інвалідністю;
- сприяє професійній реабілітації та адаптації інвалідів;
- проводить інвентаризацію особових справ осіб, які одержують допомогу, послуги, компенсації в установленому законодавством порядку;
- підтримує функціонування програмних засобів та комплексів в складі єдиної інформаційної мережі системи Міністерства соціальної політики України, а також єдине комп'ютерне і телекомунікаційне середовище;
- організовує і проводить консультації, здійснює розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій району з питань, що належать до компетенції управління;
- інформує населення через засоби масової інформації з питань соціальних виплат, послуг і компенсацій;
- сприяє забезпеченню осіб з інвалідністю у встановленому порядку спеціальним автотранспортом.
Станом на 01.11.2024 року на обліку в управлінні соціальних виплат і компенсацій Центрального району перебувають та отримують допомогу:
- пенсіонери – 30933 особи;
- особи з інвалідністю загального захворювання – 6107 осіб;
- особи з інвалідністю з дитинства – 687 осіб;
- діти з інвалідністю до 18 років – 685 осіб;
- внутрішньо переміщені особи – 13151 особа;
- сім’ї з дітьми, малозабезпечені сім’ї та інши – 8577 осіб;
- громадяни, постраждалі від аварії на ЧАЕС – 473 особи;
Відповідальна особа з питань внутрішньо переміщених осіб «КАБІНЕТ ВПО» в управлінні соціальних виплат і компенсацій Центрального району департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради:
ЛОБОДА ОЛЬГА СЕРГІЇВНА
тел. 0968278768
До уваги надавачів соціальних послуг!
Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі
Щомісячна компенсація призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки
Мають право на отримання соціальних послуг:
Компенсація не призначається:
1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, якщо такі особи отримують:
2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України «Про психіатричну допомогу»;
3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.
Для призначення компенсації подаються наступні документи:
Компенсація призначається на 12 місяців і виплачується щомісячно через установи уповноважених банків за письмовою заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги, або через АТ «Укрпошта».
Фізична особа, яка надає соціальні послуги, отримує тільки одну компенсацію незалежно від кількості осіб, за якими вона доглядає.
Якщо фізична особа, яка надає соціальні послуги, та особа, якій вона надає соціальні послуги з догляду, стали внутрішньо переміщеними особами, компенсація призначається і виплачується за новим місцем їх проживання/перебування: тобто, якщо отримувач допомоги та особа, за якою він доглядає в зв’язку з запровадженням воєнного стану перемістилися до іншого безпечного місця, де обліковуються як ВПО, вони повинні повідомити про це місцевий орган соціального захисту для переоформлення діючих виплат за новим місцем проживання.
Рішення про надання компенсації приймається виключно на підставі висновків про комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг (за показниками ступеня рухової активності), яке здійснюється фахівцями департаменту разом із представниками закладу охорони здоров’я, надавачів соціальних послуг.
Розмір компенсації обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу, установленим на 1 січня року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом такої особи, за квартал, що передує місяцю перед місяцем звернення.
Під час визначення середньомісячного сукупного доходу сім’ї уповноважені органи, що призначають компенсацію, користуються всіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, зокрема інформацією Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Для нарахування компенсації можуть використовуватися відомості про доходи (списки, довідки, дані на технічних носіях інформації, інші дані, отримані від органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, інших підприємств, установ, організацій).
Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДПС із Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.
Для підтвердження даних про отримання (неотримання) пенсії використовується інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування в порядку, встановленому Мінсоцполітики та Пенсійним фондом України.
Середньомісячний сукупний дохід надавача послуг та членів його сім’ї розраховується згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 17 травня 2022 р. № 150.
Виплата компенсації припиняється в разі:
1) зміни місця проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, чи фізичної особи, яка надає соціальні послуги;
2) смерті особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
3) смерті фізичної особи, яка надавала соціальні послуги;
4) отримання особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, соціальних послуг з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду або перебування такої особи на повному державному утриманні;
5) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за межами України понад 30 календарних днів (до 30-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, разом з особою, яка потребує надання соціальних послуг, на лікуванні за кордоном, що підтверджується відповідними документами).
6) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, на стаціонарному або санаторно-курортному лікуванні протягом 30 календарних днів.
Електронний кабінет особи з інвалідністю
СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ БЕЗ ЧЕРГ ТА ЗАЙВИХ ВИТРАТ
Електронний кабінет особи з інвалідністю забезпечує зручний оперативний спосіб подачі пакету документів для забезпечення допоміжними засобами реабілітації (далі – ДЗР) онлайн.
Електронний кабінет особи з інвалідністю забезпечує:
Первинна реєстрацій в електронному кабінеті особи з інвалідністю
Якщо Ви не зареєстровані в Централізованому банку даних з проблем інвалідності (далі – ЦБІ), Вам необхідно подати заяву про первинну реєстрацію в ЦБІ – пункт головного меню Електронного кабінету особи з інвалідністю «Заява про первинну реєстрацію в ЦБІ»:
Після реєстрації в ЦБІ процедура реєстрації в Електронному кабінеті особи з інвалідністю ЦБІ (далі – Електронний кабінет) максимально спрощена.
Для реєстрації у якості користувача Електронного кабінету Вам необхідно виконати наступне:
Якщо у Вас є кваліфікований електронно-цифровий підпис (КЕП) Ви можете виконати первинну реєстрацію в Електронному кабінеті самостійно без необхідності особисто звертатися до органів соціального захисту населення – посилання «Реєстрація» на головній сторінці електронного кабінету.
Для завершення первинної реєстрації необхідно виконати наступні дії:
При реєстрації за КЕП, Вам необхідно:
Доступ до електронних послуг Електронного кабінету ЦБІ надається після авторизації – кнопка «Вхід» на головній сторінці Електронного кабінету.
Також в приміщенні управління Ви зможете отримати детальну інструкцію та за допомогою спеціалістів навчитися користуватися електронним кабінетом. Для цього необхідно звернутися до каб. 3 за телефоном 47-59-29 та записатися на прийом.
СУБСИДІЯ -СЬОГОДНІ
Через повномасштабне вторгнення росіян багато українців опинилися у скрутному фінансовому становищі — через скорочення доходів або взагалі втрату роботи.
Щоб і далі вчасно оплачувати житлово-комунальні послуги, можна оформити житлову субсидію.
з 1 лютого 2023 року Пенсійний фонд України скасував безготівкову грошову виплату пільг. Це означає, що Ощадбанк більше не проводитиме частину оплати за комуналку замість пільговика. Субсидіанту надійдуть гроші на окремий рахунок, після чого він має самостійно сплатити повний рахунок за комунальні послуги.
Хто має право на субсидію
Отримати субсидію можуть:
Також отримати субсидію можуть особи, які:
Де можна подати заяву на субсидію
- особисто звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України
- поштою, на адресу органу Фонду
-оnline- через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України
- звернувшись до управління соціальних виплат і компенсацій Центрального району ДПСЗН (вул.Декабристів, 25 каб.20), який уповноважений на виконання функцій прийому документів
-через портал Дія
Документи, необхідні для отримання субсидії
Для призначення субсидії потрібні:
Житлову субсидію призначають з початку опалювального сезону, якщо впродовж двох місяців від його початку (жовтень) подати відповідні документи.
Якщо заяву подали пізніше, ніж за два місяці після початку опалювального сезону, то субсидію призначать, починаючи з місяця надходження цих документів до уповноваженого органу.
Порядок надання житлової субсидії на наступний період
Пенсіонери зможуть і далі отримувати субсидію через відділення «Укрпошти» у день виплати пенсії.
Сума субсидії нараховується залежно від кількості людей, які проживають у квартирі чи будинку.
Якщо в оселі живуть не усі, хто там прописаний, субсидія розраховується на осіб, які фактично живуть у приміщенні, на підставі Акту обстеження складеного управлінням соціальних виплат і компенсацій Центрального району.
Інформація про розмір нарахованої компенсації міститься в Єдиному державному реєстрі одержувачів житлових субсидій.
На спеціальному порталі від Мінсоцполітики є можливість онлайн перевірити нарахування субсидії, її розмір на опалювальний та неопалювальний сезони. Для цього потрібно знати тільки поштову адресу одержувача.
Також у реєстрі міститься інформація про:
Як перевірити нарахування субсидії
Щоби дізнатися, чи нарахована вам субсидія та у якій кількості, необхідно перейти на портал Мінсоцполітики:
Перед вами з’явиться уся інформація стосовно вашої субсидії — її нарахування, сума, період призначення тощо.
Слід зазначити, що субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону й розраховується:
За яких обставин можуть позбавити субсидії
Серед причин позбавлення субсидії — зміна місця проживання. Сюди входять й інші обставини, що виключають виплату субсидії (приміром, смерть одержувача).
Позбавити субсидії можуть через борги з оплати комунальних послуг. Якщо прострочено понад три місяці заборгованості з оплати комуналки, витрат на управління багатоквартирним будинком, термін позовної давності якого не минув, та загальна сума якої перевищує 680 грн, то виплата субсидії автоматично припиняється.
Залишитися без субсидії також можуть ті, хто вказав хибний розмір доходів, занизив їх, водночас придбав високовартісні товари або послуги, набув право власності на суму понад 50 тис.грн, депозит в банку. який перевищує 100 тис. грн...ПЕРЕВІРТЕ
Муніципальна няня, грошова компенсація від держави у 2023 році
Для допомоги новоспеченим батькам у догляді за малечею у 2019 році в Україні було запроваджено новий вид соціальної допомоги – «муніципальна няня», грошова допомога молодим сім’ям від Уряду країни.
Хто така муніципальна няня
Це фізична, юридична або особа-підприємець, яка надає послуги няні, з якою батьки укладають угоду або договір про догляд за дитиною до трьох років. Фактично це няня, яка надає послуги, декларує свої доходи та платить податки.
Варто звернути увагу, що дана допомога не поширюється на нянь, котрі отримують оплату готівкою за домовленістю. Також компенсацію послуг няні не можуть отримувати сім’ї, які є батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу, та прийомні батьки, якщо вони вже отримують грошову допомогу від держави.
Дана соціальна послуга є бонусом для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за:
ВАЖЛИВО! Відповідно до змін внесених Кабінетом Міністрів до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років від 30.12.2022 батьки двох і більше дітей до трьох років не мають більше права на «муніципальну няню».
Як скористатися послугою «муніципальної няні»
Першочергово необхідно самостійно знайти саму няню, яка буде доглядати за вашою дитиною та укласти у письмовій формі договір. У договорі необхідно зазначити:
Протягом місяця після підписання договору з нянею, батькам необхідно звернутись до місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем проживання із пакетом документів:
Документи розглядають протягом десяти робочих днів, потім погоджують виплату компенсації або відмовляють. Про рішення повідомляють упродовж трьох робочих днів після його ухвалення.
Реєстраційний номер договору автоматично формується в електронній особовій справі, яка створюється згідно з даними заяви, поданої у паперовій чи електронній формі.
Як відшкодовують кошти за послуги муніципальної няні
Для того щоб отримати компенсацію, батькам або опікунам щомісяця до 5 числа необхідно надавати в місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення докази оплати послуг няні. Якщо цього не зробити то компенсація за послуги «муніципальної няні» за поточний місяць не буде компенсовано. Виплати проводяться щомісяця на той рахунок, який був вказаний під час подачі документів.
Сума компенсації
Кабмін України схвалив рішення щодо збільшення розміру компенсації послуги з одного прожиткового мінімуму (а у разі догляду за дітьми з інвалідністю з двох прожиткових мінімумів на дітей віком до шести років) до однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
Таким чином, сім’я на відшкодування послуги няні зможе щомісяця отримувати 6 700 гривень замість 2 272 гривень.
Довідково: Постанова Кабінету Міністрів від 30.12.2022 № 1474 ,,Деякі питання соціального захисту дітей та сім’ї”
За додатковою інформацією звертатися до інформатора управління до кабінету 13 або 20 за телефоном 0931319467
Поняття внутрішньо переміщеної особи
Закон України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб“ від 20.10.2014 №1706
Стаття 1. Поняття внутрішньо переміщеної особи
Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об’єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.
Облік внутрішньо переміщених осіб
Порядок оформлення та видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постаново Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №509, регулює механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи
Довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
На отримання довідки не мають права особи, які перемістилися в межах тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, щодо яких не визначено дати завершення тимчасової окупації Російською Федерацією, перелік яких затверджений Мінреінтеграції.
Починаючи з 01.08.2023 на отримання довідки внутрішньо переміщеної особи мають право особи, які залишили або покинули своє місце проживання у зв’язку з обставинами, зазначеними, у статті 1 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб“ та перемістилися з територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 №309 (зі змінами).
Для отримання довідки повнолітня або неповнолітня внутрішньо переміщена особа звертається особисто, а малолітня дитина, недієздатна особа або особа, дієздатність якої обмежена, - через законного представника із заявою про взяття на облік за встановленою формою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад.
Заява про взяття на облік та включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб інформації про внутрішньо переміщену особу за наявності технічної можливості може подаватися також через Єдиний державний вебпортал електронних послуг - Портал Дія.
Для отримання довідки:
подаються заява про взяття на облік за формою згідно з додатком 1 до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою № 509;
пред’являється документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини. У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення.
У разі подання заяви про взяття на облік законним представником особи, від імені якої подається заява, додатково подаються:
документ, що посвідчує особу законного представника;
документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі);
у разі потреби – свідоцтво про народження дитини.
У разі подання заяви про взяття на облік малолітньої дитини особою, зазначеною в абзацах сьомому – десятому пункту 2 Порядку, додатково подаються:
документ, що посвідчує особу заявника;
документи, що підтверджують родинні стосунки між дитиною та заявником;
документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування або керівника дитячого закладу, закладу охорони здоров’я або закладу соціального захисту дітей, в якому дитина перебуває на повному державному забезпеченні, та документ, що підтверджує факт зарахування дитини до такого закладу
У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію/декларації місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв’язку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення (військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби; трудова книжка із записами про трудову діяльність; документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно; свідоцтво про базову загальну середню освіту; атестат про повну загальну середню освіту; документ про професійно-технічну освіту; документ про вищу освіту (науковий ступінь); довідка з місця навчання; рішення районної, районної у мм. Києві чи Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування; медичні документи; копії документів, до яких вносилися відомості про місце проживання, або витяг з реєстру територіальної громади, або е-паспорт/е-паспорт для виїзду за кордон, які містять відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання (у тому числі виданих/сформованих на ім’я батьків (одного з батьків) або інших законних представників) або відомості щодо навчання на відповідних територіях; фотографії; відеозаписи тощо);
Уряд прийняв постанову, що вносить зміни у призначення виплат ВПО. Вона передбачає два етапи змін: 1 серпня та 1 вересня. Кому припинять виплачувати допомогу та на який термін її призначать тим, хто по неї звернеться вперше після 1 серпня 2023-го.
Про зміни виплат ВПО
Щодо зміни порядку виплати для ВПО, то постанова уряду передбачає два раунди змін: з 1 серпня, яка вже почала діяти, та з 1 вересня.
Про перепродовження виплат ВПО
Завдання і мета держави — допомогти громадянам у відновленні спроможності жити якісно і бути економічно незалежними. Ми не передбачаємо урізань для ВПО у 2024 році. Ті ВПО, хто отримував допомогу тривалий час із квітня, липня 2022-го, їм перепризначили таку допомогу строком на шість місяців. Якщо громадяни вперше звернуться по допомогу після 1 серпня 2023 року, їм призначать допомогу на шість місяців з можливістю перепродовження її ще на шість місяців.
Україна намагається навчитися від міжнародних партнерів розвивати невиплатні інструменти соціальних послуг. В країнах ЄС видатки на систему соціальних послуг становлять від 20% до 30% всіх видатків на соціальну підтримку. Розмір видатків на соціальні послуги у нас є нижчим. Треба забезпечувати доглядові послуги для тих, хто має інвалідність, треба розвивати послуги з психосоціальної підтримки, послуги супроводу осіб з інвалідністю щодо працевлаштування.
З 1 серпня 2023 р. допомога призначається на шість місяців внутрішньо переміщеній особі, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця внутрішньо переміщеній особі або уповноваженій особі на внутрішньо переміщену особу у випадку недієздатності отримувача або дитину (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:
для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;
для інших осіб - 2000 гривень.
Допомога призначається на кожну внутрішньо переміщену особу (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Допомога призначається за повний місяць, у якому уповноважена особа звернулася за її наданням, незалежно від дати такого звернення.
З 1 листопада 2023 р. допомога призначається на шість місяців на сім’ю, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця одному з членів сім’ї (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:
для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;
для інших осіб - 2000 гривень.
Допомога призначається на кожного члена сім’ї (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Зміни щодо умов призначення допомоги на проживання для ВПО
24 листопада 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2023 № 1226, якою удосконалено механізм призначення допомоги на проживання для внутрішньо переміщених осіб. Зокрема:
Слід зауважити, що даною постановою конкретизовано визначення первинного/повторного переміщення, а саме:
Одночасно для одержувачів допомоги на проживання ВПО запроваджено додаткові інструменти стимулювання внутрішньо переміщених осіб працездатного віку до працевлаштування.
Зокрема, для тих ВПО, яким допомога призначатиметься з 01.12.2023 року, та які є непрацюючими особами працездатного віку, протягом трьох місяців після призначення вони повинні сприяти своїй зайнятості шляхом:
Водночас, норма щодо необхідності сприяти своєму працевлаштуванню під час отримання допомоги на проживання не поширюється на тих ВПО, які:
До уваги ВПО
зміни з 01.03.2024 р. щодо розрахунку доходів!
Середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача Допомоги обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім’ї на кількість членів сім’ї.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 332 період, за який враховуються доходи, становить один квартал, що передує місяцю звернення за призначенням або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період, або три місяці, що передують місяцю звернення за допомогою особою ( за рішенням прийнятим особою та за умови подання нею паперових документів про доходи) або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період.
При цьому повідомляємо, що середньомісячний сукупний дохід сім’ї обчислюється відповідно до Порядку обчислювання середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632 (далі – Порядок № 632) «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги».
ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ!
Додаткову інформацію можна отримати в районних управліннях соціальних виплат і компенсацій департаменту праці та соціального захисту населення ММР.
ДО УВАГИ ВЕТЕРАНІВ!
Відповідно до «Порядку та умов забезпечення соціальної та професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисни-ків та Захисниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 432 від 21.06.2017 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 805 від 09.07.2024) визначається механізм забезпечення структурними підрозділами, на які покладені функції з питань ветеранської політики, районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад соціальної та професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України, визначених Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
До членів сімей осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, зазначених в абзаці першому цього пункту, належать дружина/чоловік, їх неповнолітні діти, діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти, до закінчення ними закладів професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, але не більш як до досягнення ними 23 років). Дія цих Порядку та умов не поширюється на осіб, які відповідно до Закону України “Про зайнятість населення” проходили протягом останніх трьох років професійне навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, зокрема отримали ваучери відповідно до Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності деяких категорій громадян на ринку праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. № 207.
Професійна адаптація - це заходи, спрямовані на здобуття, відновлення та удосконалення професійних знань, умінь та навичок, що здійснюються шляхом:
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації за робітничою професією, у тому числі підвищення кваліфікації за освітніми програмами/робочими освітніми програмами;
отримання іншої спеціальності на основі здобутого раніше ступеня (рівня) освіти, підвищення кваліфікації, проходження спеціалізації, у тому числі із скороченим строком навчання;
отримання другого (магістерського) рівня вищої освіти на основі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. При цьому вартість такого навчання не повинна перевищувати п’ятнадцятикратний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, визначеного законом на момент вступу до закладу освіти.
Професійна адаптація для особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю забезпечується з урахуванням рекомендацій, визначених в її індивідуальній програмі реабілітації.
Особа для отримання послуг з професійної адаптації звертається до місцевого органу за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або за місцем фактичного проживання (перебування) із заявою в паперовій формі, зокрема шляхом надсилання її на адресу електронної пошти.
До заяви додається (додаються) засвідчена (засвідчені) в установленому порядку копія (копії)/сканована копія (скановані копії)/фотокопія (фотокопії):
посвідчення, що підтверджує наявність одного із статусів, визначених пунктом цих Порядку та умов;
свідоцтва про шлюб, для дітей - свідоцтва про народження (для членів сімей осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною);
індивідуальної програми реабілітації (для осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю).
Послуга з професійної адаптації надається особі в порядку черговості. Особа може повторно отримати послугу з професійної адаптації, але не раніше ніж через три роки після отримання такої послуги. При цьому першочергово згідно з цими Порядком та умовами цією послугою забезпечуються наведені категорії осіб в такій пріоритетній послідовності:
1) особи, щодо яких вже укладені договори, строк дії яких є незавершеним в попередньому бюджетному періоді;
2) особи, працевлаштовані на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, які у зв’язку з цим потребують підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації;
3) особи з інвалідністю внаслідок війни;
4) особи, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
5) внутрішньо переміщені особи з числа осіб, яким встановлено інвалідність;
6) члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, члени сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України.
За більш детальною інформацією необхідно звернутися до районних управлінь соціальних виплат і компенсацій департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради:
- Управління соціальних виплат і компенсацій Центрального району:
вул. Захисників Миколаєва, 25/2, тел. 47-59-29, електрона адреса управління: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .
- Управління соціальних виплат і компенсацій Заводського району:
вул. Морехідна, 9/2, тел. 40-92-25, електрона адреса управління: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
-Управління соціальних виплат і компенсацій Інгульського району:
вул. Миколаївська, 26, тел. 58-61-23, електрона адреса управління: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
-Управління соціальних виплат і компенсацій Корабельного району:
вул. Новобудівна, 1, тел. 60-08-78, електрона адреса управління: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ДИТИНА НЕ ОДНА
Допомога «Дитина не одна» – це допомога на дітей, які залишились без батьківського піклування, але не набули статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та влаштовані в сім’ю родичів, знайомих, прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу. Допомогу запроваджено, щоб родини, у яких тимчасово перебувають такі діти, могли забезпечити їм необхідні умови і догляд.
Допомога призначається відповідно до Порядку призначення і виплати тимчасової допомоги, що затверджений постановою КМУ від 22.03.2024 № 331
Розмір виплати:
– 2,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку на кожну дитину*,
– 3,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку, на кожну дитину з інвалідністю.
Обсяг виплат дорівнює тому, який держава виплачує на підтримку дітей, які вже мають статус дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування.
Звернутися до із заявою про призначення такої допомоги на 6 місяців може людина, до якої тимчасово влаштовано дитину, якщо ця родина постійно проживає в Україні. Тимчасове влаштування оформлюється наказом Служби у справах дітей.
Надання допомоги може бути продовжено, якщо період тимчасового влаштування дитини в сім'ї рідних чи близьких теж продовжено наказом Служби у справах дітей.
Заяву можна подати до районних управлінь соціальних виплат і компенсацій департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради.
Підставами можуть бути випадки, коли батьки або один з батьків:
Також виплату може оформити представник прийомної сім’ї або дитячого будинку сімейного типу, в якому тимчасово перебуває дитина.
Тимчасова допомога виплачуватиметься на особовий рахунок отримувача в уповноваженому банку, який він вказав при заповненні заяви. Також вона може виплачуватися у відділенні пошти за місцем проживання.
Довідково
*прожитковий мінімум
2,5 прожиткових мінімуми – 6 407,5 грн;
3,5 прожиткових мінімуми – 8 970,5 грн,
2,5 прожиткових мінімуми – 7 990 грн;
3,5 прожиткових мінімуми – 11 186 грн.
За додатковою інформацією необхідно звернутися до: УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНИХ ВИПЛАТ І КОМПЕНСАЦІЙ ЦЕНТРАЛЬНОГО РАЙОНУ ЗА АДРЕСОЮ: ВУЛ.ЗАХИСНИКІВ МИКОЛАЄВА (ДЕКАБРИСТІВ), 25. ТЕЛЕФОН: 0931319467