Управління соціальних виплат і компенсацій Центрального району

Начальник управління - Кульбацька Наталія Олександрівна

Юридична адреса : 54017, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 25

e-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Телефони:
 (0512) 47-31-66 - приймальня начальника управління.

(0512) 47-89-20 - начальник відділу соціальних допомог та послуг

(0512) 47-79-05 - начальник відділу з питань ветеранів, внутрішньо переміщених осіб та пільгових категорій громадян

(0512) 47-59-29 - начальник відділу по роботі з особами з інвалідністю

(0512) 47-31-69 - заступник начальника відділу з питань ветеранів, внутрішньо переміщених осіб та пільгових категорій громадян

(0512) 47-73-93 – заступник начальника відділу соціальних допомог та послуг

(0512) 47-59-49 - завідувач сектору автоматизованої обробки інформації

 (0512) 47-92-84 або (093)131-94-67 – інформатор-координатор відділу соціаль-них допомог та послуг

(0512) 47-42-42 - завідувач сектору соціального супроводу

(0512) 47-92-84 або (099) 568-77-82 – інформатор-координатор з питань приз-начення житлової субсидії

Режим роботи управління: щоденно (крім суботи та неділі)

Понеділок-четвер з 8.30 до 17.15

п'ятниця з 8.30 до 16.00

обідня перерва з 12.30 до 13.00

 В межах своєї компетенції управління соціальних виплат і компенсацій Центрального району здійснює такі функції:

- забезпечує прийом документів від населення  на житлову субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого побутового палива;

 - правильно та своєчасно приймає документи та призначає соціальні допомоги, які встановлені законодавством;

 - приймає документи та  призначає державну допомогу сім'ям з дітьми;

 - приймає документи та призначає державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям;

 - приймає документи та призначає допомогу на догляд за інвалідами І та ІІ групи внаслідок психічного захворювання;

 - приймає документи та надає компенсації на догляд за інвалідом І групи або за особами, які досягли 80-річного віку та компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги на професійній та на не професійній основі ;

 - приймає документи та призначає державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам;

 - приймає документи та призначає державну соціальну допомогу особам, які не мають право на пенсію, та інвалідам;

 - приймає документи та призначає тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;

 - обліковує одержувачів державних допомог як платників страхових внесків до Пенсійного Фонду України;

 - призначає компенсації на оздоровлення та продукти харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

  • приймає документи на призначення пільг ;

 - збирає, оброблює, систематизує та зберігає інформацію про осіб, які мають право на пільги відповідно до чинного законодавства в межах своєї компетенції;

 - здійснює в установленому порядку компенсаційні виплати інвалідам на бензин, технічне обслуговування та ремонт автомобіля, транспортне обслуговування осіб з інвалідністю, а також вартості санаторно-курортного лікування; 

 - забезпечує санаторними путівками та послугами оздоровлення осіб з інвалідністю, ветеранів війни та інших категорій громадян в установленому порядку за кошти державного та місцевого бюджетів;

 - видає посвідчення ветеранам війни, ветеранам праці, особам, на яких поширюється чинність Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

 - забезпечує окрему категорію населення допоміжними засобами реабілітації, формує відповідні державні замовлення, веде Централізований банк даних з проблем осіб з інвалідністю;

 - сприяє професійній реабілітації та адаптації інвалідів;

 - проводить інвентаризацію особових справ осіб, які одержують допомогу, послуги, компенсації в установленому законодавством порядку;

 - підтримує функціонування програмних засобів та комплексів в складі єдиної інформаційної мережі системи Міністерства соціальної політики України, а також єдине комп'ютерне і телекомунікаційне середовище;

 - організовує і проводить консультації, здійснює розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій району з питань, що належать до компетенції управління;

 - інформує населення через засоби масової інформації з питань соціальних виплат, послуг і компенсацій;

 - сприяє забезпеченню осіб з інвалідністю у встановленому порядку спеціальним автотранспортом.

Станом на 01.07.2024 року на обліку в управлінні соціальних виплат і компенсацій Центрального району перебувають та отримують допомогу:

- пенсіонери – 30352 особи;

- особи з інвалідністю загального захворювання – 6090 осіб;

  • І групи – 558 осіб;
  • ІІ групи – 2082 особи;
  • ІІІ групи – 3450 осіб;

- особи з інвалідністю з дитинства – 690 осіб;

- діти з інвалідністю до 18 років – 670 осіб;

- внутрішньо переміщені особи – 13159 осіб;

- сім’ї з дітьми, малозабезпечені сім’ї та інши – 8764 особи;

- громадяни, постраждалі від аварії на ЧАЕС – 487 осіб;

  • з них: дітей – 87.

Відповідальна особа з питань внутрішньо переміщених осіб «КАБІНЕТ ВПО» в управлінні соціальних виплат і компенсацій Центрального району департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради:

ЛОБОДА ОЛЬГА СЕРГІЇВНА

         тел. 0968278768

До уваги надавачів соціальних послуг!

Компенсація фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі

Щомісячна компенсація призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки 

Мають право на отримання соціальних послуг:

  • особи з інвалідністю I групи;
  • діти з інвалідністю;
  • громадяни похилого віку з когнітивними порушеннями;
  • невиліковно хворі, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися;
  • діти, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, діти, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги.

Компенсація не призначається:

1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, якщо такі особи отримують:

  • соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду;
  • виплати на догляд відповідно до Законів України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» (крім осіб з інвалідністю з дитинства І групи);

2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України «Про психіатричну допомогу»;

3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.

Для призначення компенсації  подаються наступні документи:

  • заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;    
  • заява про згоду отримувати соціальні послуги;
  • паспорт  громадянина України (пред’являється під час подачі заяви); 
  • копія свідоцтва про народження дитини (у разі надання дитині соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі);
  • декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї);
  • копія довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю);
  • висновок лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ;
  • висновок лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватись, за формою, затвердженою МОЗ;
  • копія медичного висновку на дитину з інвалідністю до 18 років, за формою, затвердженою МОЗ;
  • довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ;
  • копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги;
  • копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

Компенсація призначається на 12 місяців і виплачується щомісячно через установи уповноважених банків за письмовою заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги, або через АТ «Укрпошта».

      Фізична особа, яка надає соціальні послуги, отримує тільки одну компенсацію незалежно від кількості осіб, за якими вона доглядає.

Якщо  фізична особа, яка надає соціальні послуги, та особа, якій вона надає соціальні послуги з догляду, стали внутрішньо переміщеними особами, компенсація призначається і виплачується за новим місцем їх проживання/перебування: тобто, якщо отримувач допомоги та особа, за якою він доглядає в зв’язку з запровадженням воєнного стану перемістилися до іншого безпечного місця, де обліковуються як ВПО, вони повинні повідомити про це місцевий орган соціального захисту для переоформлення діючих виплат за новим місцем проживання.

Рішення про надання компенсації приймається виключно на підставі висновків про комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг (за показниками ступеня рухової активності), яке здійснюється фахівцями департаменту разом із представниками закладу охорони здоров’я, надавачів соціальних послуг.

Розмір компенсації обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу, установленим  на 1 січня року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом такої особи, за квартал, що передує місяцю перед місяцем звернення.

Під час визначення середньомісячного сукупного доходу сім’ї уповноважені органи, що призначають компенсацію, користуються всіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, зокрема інформацією Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Для нарахування компенсації можуть використовуватися відомості про доходи (списки, довідки, дані на технічних носіях інформації, інші дані, отримані від органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, інших підприємств, установ, організацій).

Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДПС із Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.

Для підтвердження даних про отримання (неотримання) пенсії використовується інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування в порядку, встановленому Мінсоцполітики та Пенсійним фондом України.

Середньомісячний сукупний дохід надавача послуг та членів його сім’ї розраховується згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 17 травня 2022 р. № 150. 

Виплата компенсації припиняється в разі:

1) зміни місця проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, чи фізичної особи, яка надає соціальні послуги;

2) смерті особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;

3) смерті фізичної особи, яка надавала соціальні послуги;

4) отримання особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, соціальних послуг з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду або перебування такої особи на повному державному утриманні;

5) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за межами України понад 30 календарних днів (до 30-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, разом з особою, яка потребує надання соціальних послуг, на лікуванні за кордоном, що підтверджується відповідними документами).

6) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, на стаціонарному або санаторно-курортному лікуванні протягом 30 календарних днів.

Електронний кабінет особи з інвалідністю

СОЦІАЛЬНІ ПОСЛУГИ БЕЗ ЧЕРГ ТА ЗАЙВИХ ВИТРАТ

        Електронний кабінет особи з інвалідністю забезпечує зручний оперативний спосіб подачі пакету документів для забезпечення допоміжними засобами реабілітації (далі – ДЗР) онлайн.

         Електронний кабінет особи з інвалідністю забезпечує:

  • доступ громадянам до електронного кабінету за кваліфікованим електронним підписом (далі- КЕП);
  • особам, зареєстрованим в ЦБІ, можливість подачі заяв про потребу в забезпеченні ДЗР та пакету документів шляхом заповнення стандартизованих форм, прикріпленні сканованих копій документів та підписання КЕП;
  • особам, які відсутні в ЦБІ, можливість подачі заяви на первинну реєстрацію в ЦБІ із заповненням стандартної форми реєстрації, прикріпленням сканованих копій необхідних документів та підписом документів КЕП;
  • можливість надсилання особам з інвалідністю в електронний кабінет повідомлень про результат розгляду заяви про забезпечення ДЗР та пакету документів;
  • доступ до інтерактивного каталогу ДЗР з розширеними фільтрами, виробників ДЗР, надавачів соціальних послуг;
  • можливість надсилання інформаційних повідомлень з ЦБІ на електронну скриньку при виникненні подій, про які необхідно повідомити особу з інвалідністю;
  • проведення опитування осіб з інвалідністю щодо стану забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та оцінки якості наданих послуг.

Первинна реєстрацій в електронному  кабінеті особи з інвалідністю
   Якщо Ви не зареєстровані в Централізованому банку даних з проблем інвалідності (далі – ЦБІ), Вам необхідно подати заяву про первинну реєстрацію в ЦБІ – пункт головного меню Електронного кабінету особи з інвалідністю «Заява про первинну реєстрацію в ЦБІ»:

Після реєстрації в ЦБІ процедура реєстрації в Електронному кабінеті особи з інвалідністю ЦБІ (далі – Електронний кабінет) максимально спрощена.

Для реєстрації у якості користувача Електронного кабінету Вам необхідно виконати наступне:
   Якщо у Вас є кваліфікований електронно-цифровий підпис (КЕП) Ви можете виконати первинну реєстрацію в Електронному кабінеті самостійно без необхідності особисто звертатися до органів соціального захисту населення – посилання «Реєстрація» на головній сторінці електронного кабінету.

Для завершення первинної реєстрації необхідно виконати наступні дії:

  • зайти головну сторінку Електронного кабінету в мережі Інтернет та обрати пункт меню «Реєстрація»;
  • заповнити реєстраційну форму – ввести логін, пароль, підтвердження паролю, електронну адресу.

При реєстрації за КЕП, Вам необхідно:

  • заповнити дані КЕП (обрати АЦСК, файл підпису КЕП та ввести пароль до КЕП);
       натиснути кнопку «Зареєструватися».
  • За результатами реєстрації на Вашу електронну адресу прийде лист, який підтвердить факт реєстрації Вас в Електронному кабінеті особи з інвалідністю ЦБІ.

Доступ до електронних послуг Електронного кабінету ЦБІ надається після  авторизації – кнопка «Вхід» на головній сторінці Електронного кабінету.

Також в  приміщенні управління Ви зможете отримати детальну інструкцію та за допомогою спеціалістів навчитися користуватися електронним кабінетом. Для цього необхідно звернутися  до   каб. 3   за    телефоном  47-59-29 та записатися на прийом. 

СУБСИДІЯ -СЬОГОДНІ

Через повномасштабне вторгнення росіян багато українців опинилися у скрутному фінансовому становищі — через скорочення доходів або взагалі втрату роботи.

Щоб і далі вчасно оплачувати житлово-комунальні послуги, можна оформити житлову субсидію.

з 1 лютого 2023 року Пенсійний фонд України скасував безготівкову грошову виплату пільг. Це означає, що Ощадбанк більше не проводитиме частину оплати за комуналку замість пільговика. Субсидіанту надійдуть гроші на окремий рахунок, після чого він має самостійно сплатити повний рахунок за комунальні послуги.

Хто має право на субсидію

Отримати субсидію можуть:

  • одна із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб;
  • особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає у приміщенні на підставі договору оренди житла, якщо їй нараховується плата за житлово-комунальні послуги;
  • індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію;
  • неповнолітні, які залишились без батьківської опіки, за заявою опікуна;
  • сім’ї, які витрачають на оплату комуналки більше, ніж розмір обов’язкового платежу. Зараз він становить 15% сукупного місячного доходу. Для кожної сім’ї розмір розраховують індивідуально. Це залежить від складу та доходу родини.
  • внутрішньо переміщені особи за програмою «Прихисток».

Також отримати субсидію можуть особи, які:

  • належать до складу домогосподарства і перебувають за кордоном у період дії воєнного стану;
  • мають у власності декілька житлових приміщень або будинків, право власності на які набуто шляхом успадкування;
  • мають заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, яка утворилась в період дії воєнного стану.

Де можна подати заяву на субсидію

- особисто звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України

- поштою, на адресу органу Фонду

-оnline- через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України

- звернувшись до управління соціальних виплат і компенсацій Центрального району ДПСЗН (вул.Декабристів, 25 каб.20), який уповноважений на виконання функцій прийому документів

-через портал Дія

Документи, необхідні для отримання субсидії

Для призначення субсидії потрібні:

  • заява про призначення житлової субсидії;
  • декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням субсидії;
  • довідка про доходи (якщо у декларації зазначені певні доходи, однак інформація про них відсутня у ПФУ та ДФС);
  • договір про винайм житла (за наявності);
  • документи, які можуть підтвердити непроживання особи за місцем реєстрації (у разі потреби).

Житлову субсидію призначають з початку опалювального сезону, якщо впродовж двох місяців від його початку (жовтень) подати відповідні документи.

Якщо заяву подали пізніше, ніж за два місяці після початку опалювального сезону, то субсидію призначать, починаючи з місяця надходження цих документів до уповноваженого органу.

Пенсіонери зможуть і далі отримувати субсидію через відділення «Укрпошти» у день виплати пенсії.

Сума субсидії нараховується залежно від кількості людей, які проживають у квартирі чи будинку.

Якщо в оселі живуть не усі, хто там прописаний, субсидія розраховується на осіб, які фактично живуть у приміщенні, на підставі Акту обстеження складеного управлінням соціальних виплат і компенсацій Центрального району.

Інформація про розмір нарахованої компенсації міститься в Єдиному державному реєстрі одержувачів житлових субсидій.

На спеціальному порталі від Мінсоцполітики є можливість онлайн перевірити нарахування субсидії, її розмір на опалювальний та неопалювальний сезони. Для цього потрібно знати тільки поштову адресу одержувача.

Також у реєстрі міститься інформація про:

  • стан субсидії;
  • населений пункт;
  • номер заяви;
  • місцезнаходження вашої особової справи;
  • період нарахування компенсації.

Як перевірити нарахування субсидії

Щоби дізнатися, чи нарахована вам субсидія та у якій кількості, необхідно перейти на портал Мінсоцполітики:

  • зайдіть на державний портал subsidii.ioc.gov.ua;
  • введіть свої особисті дані — область, місто, вулицю, номер будинку і квартири. Вводити ПІБ, номер паспорта, ІПН і так далі — не потрібно;
  • підтвердьте, що ви не робот, і натисніть кнопку Шукати.

Перед вами з’явиться уся інформація стосовно вашої субсидії — її нарахування, сума, період призначення тощо.

Слід зазначити, що субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону й розраховується:

  • на неопалювальний сезон — з 1 травня по 30 вересня;
  • на опалювальний сезон — з 1 жовтня по 30 квітня.
  •  

За яких обставин можуть позбавити субсидії

Серед причин позбавлення субсидії — зміна місця проживання. Сюди входять й інші обставини, що виключають виплату субсидії (приміром, смерть одержувача).

Позбавити субсидії можуть через борги з оплати комунальних послуг. Якщо прострочено понад три місяці заборгованості з оплати комуналки, витрат на управління багатоквартирним будинком, термін позовної давності якого не минув, та загальна сума якої перевищує 680 грн, то виплата субсидії автоматично припиняється.

Залишитися без субсидії також можуть ті, хто вказав хибний розмір доходів, занизив їх, водночас придбав високовартісні товари або послуги, набув право власності на суму понад 50 тис.грн, депозит в банку. який перевищує 100 тис. грн...ПЕРЕВІРТЕ

Муніципальна няня, грошова компенсація від держави у 2023 році

Для допомоги новоспеченим батькам у догляді за малечею  у  2019 році в Україні було запроваджено новий вид соціальної допомоги – «муніципальна няня», грошова допомога молодим сім’ям від Уряду країни.

Хто така муніципальна няня

Це фізична, юридична або особа-підприємець, яка надає послуги няні, з якою батьки  укладають  угоду або договір про догляд за дитиною до трьох років. Фактично це няня, яка надає послуги, декларує свої доходи та платить податки.

Варто звернути увагу, що дана допомога не поширюється на нянь, котрі  отримують оплату готівкою за домовленістю. Також компенсацію послуг няні не можуть отримувати сім’ї, які є батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу, та прийомні батьки, якщо вони вже отримують грошову допомогу від держави.

Дана соціальна послуга є бонусом для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за:

  • дитиною до трьох років, яка потребує додаткового догляду;
  • дитиною до трьох років, якщо один із батьків, опікунів є особою з інвалідністю I чи II групи.

ВАЖЛИВО! Відповідно до змін внесених Кабінетом Міністрів до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років від 30.12.2022 батьки двох і більше дітей до трьох років не мають більше права на «муніципальну няню».

Як скористатися послугою «муніципальної няні»

Першочергово необхідно самостійно знайти саму няню, яка буде доглядати за вашою дитиною та укласти у письмовій формі договірУ договорі необхідно зазначити:

  • назву послуги, її обсяг із зазначенням заходів;
  • інформацію про дітей, за якими няня буде здійснювати  догляд;
  • інформацію про особу, яка здійснює догляд за дітьми;
  • умови та строк надання послуги;
  • сума винагороди за послуги;
  • періодичність оплати праці;
  • відповідальність сторін;
  • місце проживання заявника послуги;
  • місце проживання муніципальної няні (для фізичних осіб – підприємців)/місцезнаходження муніципальної няні (для юридичних осіб).

Протягом місяця після підписання договору з нянею, батькам необхідно звернутись до місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем проживання із пакетом документів:

  • паспорт (оригінал та копія з даними про прізвище, ім’я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації)
  • ідентифікаційний код (копія та оригінал)
  • свідоцтво про народження дитини (копія та оригінал)
  • опікуни надають рішення про встановлення опіки (копія та оригінал)
  • договір, укладений з нянею (копія та оригінал)
  • документи, які підтверджують оплату послуг няні (чеки, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка тощо)
  •  заява про надання компенсації послуги «муніципальна няня» (зразок заяви надають у відділенні УСЗН)
  •  заява про перерахування коштів для компенсації послуги «муніципальна няня» із зазначенням рахунка в установі банку (зразок заяви надають у відділенні УСЗН).

      Документи розглядають протягом десяти робочих днів, потім погоджують виплату компенсації або відмовляють. Про рішення повідомляють упродовж трьох робочих днів після його ухвалення.

Реєстраційний номер договору  автоматично формується в електронній особовій справі, яка створюється згідно з даними заяви, поданої у паперовій чи електронній формі.

Як відшкодовують кошти за послуги муніципальної няні

Для того щоб отримати компенсацію, батькам або опікунам щомісяця до 5 числа необхідно надавати в місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення докази оплати послуг няні. Якщо цього не зробити то компенсація за послуги «муніципальної няні» за поточний місяць не буде компенсовано. Виплати проводяться щомісяця на той рахунок, який був вказаний під час подачі документів.

Сума компенсації

Кабмін України схвалив рішення щодо збільшення розміру компенсації послуги з одного прожиткового мінімуму (а у разі догляду за дітьми з інвалідністю з двох прожиткових мінімумів на дітей віком до шести років) до однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.

Таким чином, сім’я на відшкодування послуги няні зможе щомісяця отримувати 6 700 гривень замість 2 272 гривень.

Довідково: Постанова Кабінету Міністрів від 30.12.2022 № 1474 ,,Деякі питання соціального захисту дітей та сім’ї” 

За додатковою інформацією звертатися до інформатора управління до кабінету  13 або 20 за телефоном 0931319467 

Поняття внутрішньо переміщеної особи

Закон України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб“ від 20.10.2014 №1706

Стаття 1. Поняття внутрішньо переміщеної особи

  1. Внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об’єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.

  1. Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Облік внутрішньо переміщених осіб

Порядок оформлення та видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постаново Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №509, регулює механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи

Довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

На отримання довідки не мають права особи, які перемістилися в межах тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, щодо яких не визначено дати завершення тимчасової окупації Російською Федерацією, перелік яких затверджений Мінреінтеграції.

Починаючи з  01.08.2023 на отримання  довідки внутрішньо переміщеної особи мають право особи, які залишили або покинули своє місце проживання у зв’язку з обставинами, зазначеними, у статті 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб“ та перемістилися з територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 №309 (зі змінами).

Для отримання довідки повнолітня або неповнолітня внутрішньо переміщена особа звертається особисто, а малолітня дитина, недієздатна особа або особа, дієздатність якої обмежена, - через законного представника із заявою про взяття на облік за встановленою формою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад.

Заява про взяття на облік та включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб інформації про внутрішньо переміщену особу за наявності технічної можливості може подаватися також через Єдиний державний вебпортал електронних послуг - Портал Дія.

Для отримання довідки:

подаються заява про взяття на облік за формою згідно з додатком 1  до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою № 509;

пред’являється документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини. У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення.

У разі подання заяви про взяття на облік законним представником особи, від імені якої подається заява, додатково подаються:

документ, що посвідчує особу законного представника;

документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі);

у разі потреби – свідоцтво про народження дитини.

У разі подання заяви про взяття на облік малолітньої дитини особою, зазначеною в абзацах сьомому – десятому пункту 2 Порядку, додатково подаються:

документ, що посвідчує особу заявника;

документи, що підтверджують родинні стосунки між дитиною та заявником;

документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування або керівника дитячого закладу, закладу охорони здоров’я або закладу соціального захисту дітей, в якому дитина перебуває на повному державному забезпеченні, та документ, що підтверджує факт зарахування дитини до такого закладу

     У разі відсутності в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відмітки про реєстрацію/декларації місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв’язку з обставинами, зазначеними у статті 1 Закону, заявник надає докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення (військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби; трудова книжка із записами про трудову діяльність; документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно; свідоцтво про базову загальну середню освіту; атестат про повну загальну середню освіту; документ про професійно-технічну освіту; документ про вищу освіту (науковий ступінь); довідка з місця навчання; рішення районної, районної у мм. Києві чи Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування; медичні документи; копії документів, до яких вносилися відомості про місце проживання, або витяг з реєстру територіальної громади, або е-паспорт/е-паспорт для виїзду за кордон, які містять відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання (у тому числі виданих/сформованих на ім’я батьків (одного з батьків) або інших законних представників) або відомості щодо навчання на відповідних територіях; фотографії; відеозаписи тощо);

Уряд прийняв постанову, що вносить зміни у призначення виплат ВПО. Вона передбачає два етапи змін: 1 серпня та 1 вересня. Кому припинять виплачувати допомогу та на який термін її призначать тим, хто по неї звернеться вперше після 1 серпня 2023-го.

Про зміни виплат ВПО

Щодо зміни порядку виплати для ВПО, то постанова уряду передбачає два раунди змін: з 1 серпня, яка вже почала діяти, та з 1 вересня.

  • Зміни з 1 серпня: допомога на проживання ВПО має виплачуватися саме ВПО, тим, хто перемістився всередині країни й проживає зараз в Україні. Допомога не має виплачуватися людям, які не є ВПО, а знайшли притулок в іншій країні й там перебувають тривалий час. Також припинили виплати за результатами перевірки від державних реєстрів про те, що людина померла і є реєстрація факту смерті. Виплати припиняються і за результатами верифікації Мінфіну, якщо з'ясувалося, що та сама людина оформила виплату в кількох різних громадах.
  • Зміни з 1 вересня: допомогу припинять тим, хто за останні півтора місяця — з 15 липня по 31 серпня, наприклад, придбали житло, квартиру, земельну ділянку, облігації внутрішньої державної позики чи валюту на суму понад 100 тисяч грн, тим самим здійснили не критичні виплати на достатньо велику суму, що свідчить про певні заощадження. Такі громадяни не є критично залежними від державної фінансової підтримки.

Про перепродовження виплат ВПО

Завдання і мета держави — допомогти громадянам у відновленні спроможності жити якісно і бути економічно незалежними. Ми не передбачаємо урізань для ВПО у 2024 році. Ті ВПО, хто отримував допомогу тривалий час із квітня, липня 2022-го, їм перепризначили таку допомогу строком на шість місяців. Якщо громадяни вперше звернуться по допомогу після 1 серпня 2023 року, їм призначать допомогу на шість місяців з можливістю перепродовження її ще на шість місяців.

Україна намагається навчитися від міжнародних партнерів розвивати невиплатні інструменти соціальних послуг. В країнах ЄС видатки на систему соціальних послуг становлять від 20% до 30% всіх видатків на соціальну підтримку. Розмір видатків на соціальні послуги у нас є нижчим. Треба забезпечувати доглядові послуги для тих, хто має інвалідність, треба розвивати послуги з психосоціальної підтримки, послуги супроводу осіб з інвалідністю щодо працевлаштування.

З 1 серпня 2023 р. допомога призначається на шість місяців внутрішньо переміщеній особі, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця внутрішньо переміщеній особі або уповноваженій особі на внутрішньо переміщену особу у випадку недієздатності отримувача або дитину (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:

для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;

для інших осіб - 2000 гривень.

Допомога призначається на кожну внутрішньо переміщену особу (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Допомога призначається за повний місяць, у якому уповноважена особа звернулася за її наданням, незалежно від дати такого звернення.

З 1 листопада 2023 р. допомога призначається на шість місяців на сім’ю, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця одному з членів сім’ї (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:

для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;

для інших осіб - 2000 гривень.

Допомога призначається на кожного члена сім’ї (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Зміни щодо умов призначення допомоги на проживання для ВПО

     24 листопада 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2023 № 1226, якою удосконалено механізм призначення допомоги на проживання для внутрішньо переміщених осіб. Зокрема:

  • • для внутрішньо переміщених осіб, які звертаються вперше за допомогою та перебували за кордоном понад 30 днів і повернулись в Україну,надана можливість звертатися за призначенням таких виплат через 15 робочих днів після повернення в Україну.
  • • для внутрішньо переміщених осіб, які раніше втратили право на допомогу через перебування за кордоном понад 30 днів та в подальшому повернулись в Україну після 01.08.2023 року,також надана можливість призначення допомоги лише за особистим зверненням через 15 робочих днів після повернення в Україну.Виплата в такому разі призначатиметься на 6 місяців.
  • • для внутрішньо переміщених осіб, які після 1 серпня 2023 року змушені повторно покинути свої домівки через обов’язкову/примусову евакуацію (в т.ч. через підрив окупантами Каховської ГЕС) зможуть отримувати допомогу іще протягом 6 місяців.
  • • надана можливість повторного призначення допомоги для осіб, які відмовились від виплати за умови, якщо:
  •  після припинення виплати допомоги, житло людини було знищено або пошкоджено;
  • людина повторно перемістилася з територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих рф, перелік яких затверджено Мінреінтеграції.

Слід зауважити, що даною постановою конкретизовано визначення первинного/повторного переміщення, а саме:

  • особа вважається такою, що звертається вперше, якщо до дня звернення їй не призначалася і не виплачувалась допомога відповідно до постанови КМУ від 20.03.2022 № 332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам»;
  •  переміщення вважається повторним, якщо ВПО повторно залишила або покинула своє місце проживання та перемістилася з територій, на яких ведуться бойові дії, або з тимчасово окупованих рф територій, включених до переліку територій, затвердженого Мінреінтеграції, а також, якщо внаслідок бойових дій знищено/пошкоджено (до ступеня непридатного для проживання) її житлове приміщення.

Одночасно для одержувачів допомоги на проживання ВПО запроваджено додаткові інструменти стимулювання внутрішньо переміщених осіб працездатного віку до працевлаштування.

Зокрема, для тих ВПО, яким допомога призначатиметься з 01.12.2023 року, та які є непрацюючими особами працездатного віку, протягом трьох місяців після призначення вони повинні сприяти своїй зайнятості шляхом:

  • працевлаштування/реєстрації як фізичної особи-підприємця;
  • набуття статусу безробітного через Державну службу зайнятості;
  • взяття на облік фізичної особи, яка проводить незалежну професійну діяльність;
  • подання заяви для отримання допомоги на здобуття економічної самостійності/мікрогранту/гранту на створення або на розвиток власного бізнесу;
  • отримання ваучера на навчання.

Водночас, норма щодо необхідності сприяти своєму працевлаштуванню під час отримання допомоги на проживання не поширюється на тих ВПО, які:

  • є особами з інвалідністю І чи ІІ групи;
  • доглядають за дітьми до досягнення ними шестирічного віку/ тяжко хворими дітьми;
  • виховують трьох і більше дітей віком до 18 років і доглядають за ними;
  • виховують малолітню дитину, що навчається он-лайн (повністю або частково), за умови документального підтвердження такої форми навчання;
  • доглядають за особою з інвалідністю І групи/дитиною з інвалідністю віком до 18 років; особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу або особою, яка досягла 80-річного віку;
  • надають соціальні послуги з догляду (за наявності документів:посвідчення або довідки) про отримання компенсації на догляд або документів, що підтверджують інвалідність, та акта про встановлення факту здійснення догляду.

 

Інформацію про кількість зареєстрованих заяв і черговість надання реабілітаційних послуг 15.07.2024 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 р. № 309

 

 

 

 


 

Законодавство

  Колегія департаменту 

 

 

Статистична інформація