Що змінено у сфері пільг з 1 жовтня?

      З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок призначення виплат залишається майже незмінним.

  • Суму пільги розраховуватимуть виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно з законом. Також на неї впливатимуть ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування.
  • Новий механізм виплати пільг передбачає, що гроші передаватимуться людям, а не підприємствам-надавачам послуг.
  • Монетизація пільг не вплине на розмір передбачених законом соціальних гарантій і дозволить заощаджувати кошти на економному споживанні житлово-комунальних послуг і використовувати їх на власні потреби пільговика.

          Тобто, якщо домогосподарство спожило менше ресурсів, ніж передбачено в нормативі – заощаджені гроші вони можуть залишити собі.

Яким чином можна отримати монетизацію пільг на ЖКП з 1 жовтня?

        Новий механізм дає два варіанти одержання допомоги:

(1) безготівкова монетизація – коли Ощадбанк автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, а за підсумками опалювального сезону – зекономлені гроші можна зняти за підсумками опалювального періоду (раз на рік). В цьому випадку пільговик не докладає жодних зусиль, за нього все зроблять органи соцзахисту;

(2) готівкова монетизація – коли одержувач пільги може відкрити рахунок у одному із 38 уповноважених банків (або через виплатні об’єкти Укрпошти) і кожен місяць отримувати “живі” гроші. Важливо, що заяву на відповідну послугу потрібно подати до 15 жовтня або до 15 травня. Виплата пільг здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика, відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта». Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки громадян, які можуть зняти їх з власного рахунку у будь-який час.

Механізм перерахунку

ТРЕБА ЗНАТИ !

  • Управління праці та соціального захисту населення  розраховують щомісяця суму пільги виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального господарства.
  • Громадяни пільгових категорій, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.
  • Якщо громадяни, які отримують пільги у готівковій формі, заборгують за комунальні послуги понад місяць, суму яка перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340 грн.), виплата пільги з наступного опалювального (неопалювального) періоду здійснюється у безготівковій формі.

           Пільговикам, які отримують пільги у безготівковій формі, за підсумками опалювального періоду суми невикористаних коштів перераховуються на рахунки в АТ «Ощадбанк». У разі відсутності відкритого рахунку, рахунок відкривається за заявою пільговика до АТ «Ощадбанк».

ДЕ ОТРИМАТИ ІНФОРМАЦІЮ ?

  • Інформацію з будь - яких питань, пов’язаних з нарахуванням пільг, можливо отримати в управлінні соціального захисту населення за місцем перебування на обліку.

Центральний район - вул. Декабристів, 25. каб. 18, тел. 36-22-97

Інгульський район - вул. Миколаївська, б. 26/6. каб. 15, тел. 58-61-17

каб. 16, тел. 58-61-18

Заводський район - вул. Морехідна, 9.  каб. 7, тел. 34-60-28

Корабельний район - вул. Новобудівна, 1  каб. 9, тел. 60-09-05

  • Інформацію про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговик може отримати на підприємстві –постачальнику комунальних послуг.
  • Інформацію про операції, здійснені з аккаунтом пільговика по перерахунку   коштів   постачальникам   комунальних послуг, пільговик може отримати в АТ «Ощадбанку» (на офіційному сайті банку https://www.oschadbank.ua    в   кабінеті  пільговика   або    контакт-центрі   АТ «Ощадбанку» за телефоном 0 800 21 08 00 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів на території України).

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Законодавство

Послуги департаменту

Статистична інформація