Щодо легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.

       19 червня 2019 року під головуванням першого заступника міського голови Криленка Володимира Ігоровича відбулося засідання міської робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Перший заступник міського голови Криленко В.І. – керівник робочої групи ознайомив присутніх з розпорядженням міського голови від 05.02.2019 № 26р «Про утворення міської робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення» та основними її завданнями. Кірлан Н.В.- заступник директора департаменту - начальник управління праці департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради та Бельський І.О. - начальник відділу з питань інспекції праці управління праці департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради доповіли щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення відповідно до ч.3 ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відділом з питань інспекції праці управління праці департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради. Так у структурі виконавчих органів Миколаївської міської ради відповідно до розпорядження міського голови від 08.06.2018 № 140 створено відділ з питань інспекції праці. Основним завданням цього відділу є реалізація повноважень, визначених ч.3 ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо здійснення на відповідній території державного контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення і накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством.

    За результатами роботи відділу з питань інспекції праці проведено 57 інспекційних відвідувань, з них - у 15 виявлено порушення законодавства про працю. Всього за результатами складених матеріалів інспекційних відвідувань до порушників трудового законодавства застосовані фінансові санкції на загальну суму 1 млн 803 тис. грн., внесено 4 приписи про усунення виявлених порушень. Крім того, інспектори праці, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 649 – р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» проводять інформаційно – роз’яснювальну кампанію щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захист і поновлення трудових прав працівників. Фахівцями відділу проведено 558 таких відвідувань, роздано 1275 буклетів, в яких висвітлені вищевказані питання. Також на сайтах засобів масової інформації розміщено 15 публікацій на тему оформлення трудових відносин у встановленому законодавством порядку. На засіданні робочої групи Купчишина О. А. – член робочої групи - заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Миколаївського управління Головного управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області надала інформацію про нарахування суб’єктами господарювання міста Миколаєва найманим працівникам заробітної плати менше розміру мінімальної заробітної плати, за даними звітності до органів Державної фіскальної служби. 1408 підприємств усіх форм власності та 885 фізичних осіб-підприємців нараховують заробітну плату менше встановленого законодавством розміру мінімальної заробітної плати з 01 січня 2019 року в сумі 4 173,00 грн. З метою максимального забезпечення надходження коштів до бюджету зазначеним управлінням на постійній основі вживаються заходи відносно підприємств та фізичних осіб-підприємців, які виплачували заробітну плату менше мінімальної. В результаті проведеної роботи за період з 01.01.2019 року по 31.05.20189 року додатково залучено коштів до бюджету на загальну суму – 15770,0 тис.грн, а саме: ПДФО – 6840,0 тис.грн; військового збору –570,0 тис.грн; єдиного внеску – 8360,0 тис.грн. Крім того, в ході засідання Кірлан Н.В.- заступник директора департаменту - начальник управління праці департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради доповіла про стан реалізації повноважень посадовими особами місцевого самоврядування вимог чинного законодавства щодо здійснення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення за станом на 19 червня 2019 року. Відповідно до постанови Шостого апеляційного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 року постанову Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 визнано нечинною. На сьогоднішній день інспектори праці позбавлені повноважень щодо здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення. Однак,продовжується інформаційно - роз’яснювальна робота щодо найбільш ефективних способів дотримання законодавства про працю, у тому числі щодо оформлення трудових відносин. На сайті Державної служби України з питань праці оприлюднено новий проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю». За результатами обговорення надані рекомендації щодо подальшої роботи міської робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плат та зайнятості населення, а також відділу з питань інспекції праці відповідно до вимог чинного законодавства України.

Законодавство

Послуги департаменту

Статистична інформація